Hledá firma supermana? I tak to zkus!

 

Přejdeš někdy zajímavý inzerát jen pro to, že v něm objevíš požadavky, které nesplňuješ? To by byla velká škoda… Inzerát je jen úplný začátek. Tvé CV a průvodní dopis mohou zaujmout i něčím, co v inzerátu vůbec není. A pak tě čeká ještě pohovor či assessment centrum, kde se ukáže o mnoho víc i z tvé povahy a předpokladů pro danou pozici.

 

Pokud firmy na nějakých požadavcích opravdu bazírují, napíšou, že se jedná o nutnost. U těch zbývajících položek jde spíš o jejich ideální představu, ale počítá se s tím, že nejsi superman a neumíš hned všechno.

 

Jak je to s praxí?

Požadovanými roky praxe firmy dávají najevo, jak zkušeného člověka hledají. Ale pokud jsi na té stejné pozici dva roky a ne pět let a víš naprosto jistě, že ostatní požadavky splňuješ, nenech se odradit. Často je to jen nějaké první síto, aby se nehlásili nerelevantní kandidáti. Ale ty přece relevantní jsi, tak to pořádně prodej.

 

Zkrátka se nevzdávej dopředu.

 

Může se stát i to, že personalista jen využil mustr jiných inzerátů a že na délce praxe vůbec nebazíruje. Vypíchni především to, co z inzerátu splňuješ a v čem jsi dobrý. Dopředu stejně nevíš, co bude pro tvého zaměstnavatele tím rozhodujícím bodem.

 

Před časem jsme se v anketě ptali studentů, absolventů a zaměstnanců ČVUT na tuto otázku:

Pokud jsi se někdy rozhodl/a neodpovědět na pracovní inzerát, protože nesplňuješ všechny požadavky, co bylo hlavním důvodem pro neodeslání životopisu?

 

A jaké jsou výsledky?

  • 38,5 % řeklo: Protože firma měla dost jasnou představu o tom, koho hledá, a já nechtěl/a plýtvat jejich časem.
  • 34,6 % řeklo: Protože si myslím, že by mě stejně nevzali, takže by to byla jen zbytečně vynaložená energie.
  • 26,9 % řeklo: Protože bych tu práci nedokázal/a dělat dobře.