Co je to vlastně LinkedIn?

LinkedIn je, podobně jako Facebook, Twitter nebo Instagram, sociální sítí.

Rozdíl je ovšem v tom, že je to sociální síť zaměřená na profesní sféru. Na svém profilu máš tak prostor ukázat, kam ve svém pracovním životě směřuješ a jaké zkušenosti už máš zasebou.

LinkedIn je také skvělý v tom, že si tvoříš svou profesní síť kontaktů. Můžeš se propojit s lidmi ze svého oboru nebo školy, kde studuješ. Také jde tvořit vlastní obsah (články, sdílet pozvánky na události, prezentace …) a inspirovat se obsahem od ostatních, ať už dalších uživatelů nebo firem.

Mít profil na LinkedInu se vyplatí, i pokud právě nehledáš práci. Nikdy nevíš, kdy se ti kontakty z tvé profesní sítě budou hodit nebo s jakým zajímavým projektem tě zaměstnavatelé na LinkedInu osloví. A pokud práci zrovna hledáš, LinkedIn je místo, kde můžeš být osloven recruitery nebo aktivně vyhledávat pracovní pozice. V některých zemích dokonce už ani nevyžadují životopis, ale zajímá je tvůj profil na LinkedInu.

Tvoření profilu

Při tvoření profilu na LinkedInu ti pomůže dobře připravený životopis. S tím ti rádi pomůžeme v naší Personální poradně. 

Profil je pak v podstatě online životopis s tím rozdílem, že lze na LinkedInu přidat i různé mediální soubory jako jsou fotografie, odkazy na web, články a další. Také máš oproti životopisu prostor se více rozepsat nebo mít od ostatních uživatelů napsané reference.

Také se zamysli nad tím, zda chceš mít profil v češtině, angličtině či jiném jazyce nebo si uděláš profil ve více jazykových mutacích.

Použit profesionální fotografii a pokud máš třeba nějaký projekt, využij i úvodní fotku, která je v pozadí profilu. Hlavičce profilu věnuj pozornost. Je to to první, co uvidí někdo, kdo tvůj profil vyhledá. Zamysli se nad několika slovy, které tě vystihují – co se mají ostatní o tobě dozvědět jako první? Jak by ses představil/a v pár slovech?

Důležitá sekce – O tobě. Najdeš ji pojmenovanou jako Summary nebo About a je to prostor, kde v krátkosti shrneš svůj profil. Začni pár větami o tom, kdo jsi. Pokud váháš, jak na to, vygoogli si pojem Elevator Pitch. Poté do několika odrážek uveď své dosavadní zkušenosti/úspěchy/znalosti … a na závěr napiš, s čím tě mohou ostatní kontaktovat (spolupráce na projektech, částečný úvazek, neziskové projekty apod.) a jak tě můžou kontaktovat.

Dále obsahuje profil informace jako vzdělání, pracovní zkušenosti, dobrovolnictví apod. Pokud do nějaké sekce nemáš co napsat, například nemáš zkušenost s dobrovolnictví, nemusíš ji uvádět. Ve zkušenostech se rozepiš o tom, co ses na dané pozici naučil/a, s jakými programy si pracoval/a, čím si firmě přispěl/a (např. nějakou inovací apod.).

U vzdělání je opět prostor kromě školy a oboru uvést také mimoškolní aktivity, soutěže, členství v organizacích, zajímavé absolvované předměty, výjezdy do zahraniční, téma závěrečné práce apod.

Využij možnost přidat média. Tvoříš webové stránky? Vlož odkazy na weby. Programuješ? Nezapomeň uvést odkaz na GitHub. Věnuješ se grafickému designu? Vyjádři to fotografiemi a dalšími soubory.

LinkedIn ti sám doporučí, co na svém profilu vylepšit, co doplnit nebo přidat, aby byl profil lépe vyhodnocen při vyhledávání.

Nezapomeň uvádět klíčová slova, podle kterých tě budou moci recruiteři najít. Ať už to jsou konkrétní programovací jazyky nebo přesný název oboru.

Chceš zpětnou vazbu na tvůj profil nebo pomoc s jeho tvorbou. Napiš nám.